Hlavní zásady zdravého života

20. března 2015 v 12:55 | Evulina |  LIFESTYLE
Zde sesumíruju pár základních zásad, kterýma se tak nějak řídím.
Jde o celé tělo, o celkovou flexibilitu a o to, že bychom svému tělu měli dopřávat to, co si zaslouží a po čem prahne, aby nás pak odměnilo pocitem, že jsme nejlepší a dokážeme všechno, co chceme. Což je taky absolutní pravda.

1) PÍT
Vypijte alespoň 2 l vody denně ! Voda pročišťuje celý organismus. Pleť, kůži, buňky. Všechno. Pokud pijeme celé dny jen coca-colu, kafe nebo třeba slazené čaje typu Nestea a podobně, tak je to fakt špatný. Dávame svojemu tělu jen samý cukry a téměř žádný živiny. A naše tělo pak jede z hodiny na hodinu.
Další možnost je, že nepijeme vůbec. Nevím upřímně, co je horší.
Voda je nedílnou součástí života a jakmile si jednou zvyknete ji pít. Už nic jiného chtít pít nebudete.
Skvělé je vypít ihned po probuzení alespoň sklenici vody (s citronem). To nastartuje a probudí celý váš organismus a buňky, které jsou po dlouhé noci dehydrované a potřebují doplnit tekutiny. Ještě lepší variantou je dát si po ránu teplou vodu, ale já preferuju studenou variantu.

2) JÍST ZDRAVĚ
Velmi důležitý bod. Jednou za čas si dopřejte své oblíbené jídlo a pořádně si ho vychutnejte (např. 1x za týden) , ale jinak dbejte na to, co jíte. Měli bychom sami se sebou zacházet jak nejlépe umíme. A naše tělo samo o sobě nic neprovedlo, abychom se k němu chovali špatně a nedopřáli mu všechno to, co tak potřebuje. Všechny důležité živiny a vitamíny a minerály. Je dobré si zapisovat vše co jíte a kdy. To vám zlepší orientaci. Já se snažím jíst v intervalech po 3-4 hodinách. Na to, co by jednotlivé porce měly obsahovat atd. se těšte v dalších článcích. Sem by se nám to nevešlo :)

3) CVIČIT
Bereme cvičení jako ukrutná muka ďábla, ale jakmile to jednou zkusíte a opravdu při nějakém workoutu téměř vypustíte duši, ale budete vědět, že jste "TO DALI", ihned se vám do toho příště bude víc chtít. Je dobrý si ze cvičení udělat jednu z hlavních priorit, kterou prostě obden (či častěji) děláme. A jakmile vydržíte aspoň měsíc, už se vám nebude chtít přestat. Stane se z toho zvyk a něco, co máte fakt rádi. Co vás dělá silnějšími, krásnějšími, sebevědomějšími. Díky čemu máte větší výdrž, díky čemu si odnesete z krámu 10 kilo mouky a nedělá vám to žádný problém.
Já když můžu, tak cvičím ráno po snídani. Je to podle mě ten nejlepší čas, protože jste plni energie a když skončíte máte úžasný pocit, že už jste ten den něco dokázali. A taky že jo.

4) PROTAHOVAT SE
Důležitý bod. Před i pocvičení se alespoň trochu protáhnout a 1-2x týdně tomu věnovat víc času. Protahování může být ze začátku nepříjemné, hlavně v určitých částech těla. Ale když vydržíme, naše tělo se postupem času krásně uvolní, už nebudeme mít tak ztuhlá záda a zkrácené šlachy. Budeme jakoby volní. Berte protahování jako pomalé vysvlékání z kukly či klubání ze skořápky. Musíme nejdříve pomalu a opatrně, ale nakonci se budeme moci úžasně volně a rovně nadechnout.

♥ Evulina
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Mersmerize Mersmerize | Web | 20. března 2015 v 13:07 | Reagovat

Určitě souhlasím - jen bych možná dodala, že pro někoho jsou třeba i 2l vody denně hodně. Ono když člověk nemá moc tělesné aktivity, nepotí se a je celkově drobnější, stačí mu pitný režim i menší. Ono totiž je špatné nepít vůbec, ale i to přehánět, protože tak si zase můžeme poškodit ledviny, které se tak namáhají :)

2 Evulina Evulina | Web | 20. března 2015 v 13:54 | Reagovat

To máš určitě pravdu. Na to jsem trochu pozapomněla. Děkuju :)
Při tom se to stalo přímo mojí sestře. Je to už celkem dávno. Ale ta to přeháněla až tak, že vypila denně i 7 l a měla z toho zánět ledvin :(

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama